İzmir Körfezi Balık Macerası

Kasım ayında cipura ve levrek ile ilgili kıyıdan yaptığımız surf ve spin avlarındaki hedef balıkların azlığı sebebiyle artık körfezde bot ile av yapmanın zamanı gelmişti. Can dostum Mert başta olmak üzere kardeşimiz Melikşah ve arkadaşımız Mert ile izmir körfezinde kıyıdan botumuz ile açılabileceğimiz yer bulmak üzere yola koyulduk, asıl amacım tuzla iskeleye gitmek, anlatılan meshur tuzla iskelenin üzerinde balık avlamak ve o ortamın tadına bakmaktı, birkaç hafta süren bir araştırma sürecinden sonra 3 kasım 2018 tarihinde ben, Mert ve adaşı Mert ile sabah saat 5:00 itibaylı gerekli aparatlarımızı dükkanımızdan aracımıza yükleyip güzel bir sabah kahvaltısından sonra 4 metrelik marineport botumuzu suya indirdik, nasıl başlayalım nasıl bir av gerçekleştirelim ilk olarak nerede avlanalım gibi kafamızda deli sorular sonucunda Mertin ” aga sırtı yapalım yaa” sözü ile ilk oltamızı suya bıraktık kıyıdan yaklaşık 200 metre mesafede kıyıya paralel ilerlerken ilk levreğimizi botumuza alma fırsatımız oldu. Tabi ilk levreğin sahteye vuruşu sudaki aksiyonu içimizdeki heyecanın tarifi mümkün değildi ?? biraz daha ilerleyip rauf paşa dalyanına yakınlarda ikinci levreğimizinde gelmesi ile spin avına dönüş yapan avımız ile 1 adet levreğimizde avımıza dahil oldu. Motorun bakım zamanı geldği için ve hava şartlarından ötürü Tuzla iskeleye geçiş yapamadık ama bostanlı iskeye civarında bir tane daha levrek alıp öğleden sonra saat 15:00 itibarı ile avımızı beş adet levrek ile sonuçlandırdık.

11 Kasım 2018 tarihinde ise Melikşah ile yine aynı heyecan ile başladığımız av maceramız hiçte beklediğimiz gibi sonuçlanmadı. Sırtı ile başlayıp üçkuyular iskeleye kadar gidip yemli yaptığımız atışlarımız bile sonuçlanmadı, bunu havanın aşırı derecede durgun olmasına bağladık. Üçkuyular iskeleden Tuzla iskeleye iki kişi olmamız ve 2.70 botumuzun avantajı ile hızlı geçiş yaptık. Ama malesef oradada yemli ve spin atışlarımız güzel sonuçlanmadı, avuntumuz sadece 20 adet kadar küçük boy gopez oldu ve avımızı öğleden sonra sonlandırdık.

25 kasım 2018 tarihinde can dostum Mertim ile spontane gelişen bır av ile sabahın erken saatlerinde yine güzel bir kahvaltı ve hoş sohbetten sonra avımıza başladık. Hava gerçekten soğumaya başlamıştı ve kış soğuk yüzünü inceden gösteriyordu. Yine kıyıdan 200 250 metre sonra sırtı ile başlayan avımız ilk levreğimizin gelmesi ile içimizi bir nebze olsun ısıtmıştı, biraz daha yol aldıktan sonra değişik yerlerde yaptığımız atışlar ve sırtı avı sonuç vermediği için tuzla iskeleye gitmeye karar verdik. Tuzla iskeleye varğımızda saat 11 civarı idi iskelede avlanan bir kaç abimizden orada sabah sırtı yapılıp güzel sonuçlar alındığını öğrendik tabi geç kalmıstık ve yemli atışlarımda netice vermemişti, öğleden sonra Mertin sevgili kayınvalidesini alacağımızdan inceden yol almaya başladık. Tam aracı bıraktığımız tarafa yönlendiğimiz esnada sırtıya gelen levrek akabinde zargana, bir levrek daha derken heyecan yine tavan yapmıştı. Bu arada Mert kayınvalidesini almak üzere yanımdan ayrıldı ben tekrar körfezin sularında ilerlemeye başlamıştım ki içimdeki nasipsiziliği düşünürken kamışın anlık kalama sesi ile irkildim evet fena bir sey geliyordu motoru durdurayım, kamışı tutayım derken o heyecan ile biten sigaramı çekmeye çalısıyordum, kamışı elimden bırakıp misinayı elimle çekmeye karar verdim vee mutlu son; levreğin ağızdan ve yan yüzgecinden yakalanmış olması çekmeyi zorlaştırmış ama yaşattığı heyecan ile güzel bir levreği yakalamış olmanın mutluluğu ile avımızı 6 balık ile sonlandırdık…